نیاز باکس

وبلاگ

نیاز باکس

وبلاگ

طریقه استفاده از تیغ اره نواری

طریقه استفاده از تیغ اره نواری

طریقه استفاده از تیغ اره نواری

طریقه استفاده از تیغ اره نواری

سرعت برش یا سرعت حرکت تیغ اره (متر بر ثانیه) به استحکام کششی، نوع و سطح مقطع ماده مورد برش بستگی دارد،

نرخ برش

نرخ برش (cm2/min)، به عنوان مهم ترین شاخص برش کاری، از دو جزء سرعت برش و نرخ باردهی تشکیل می شود.

 

 

سرعت برش

سرعت برش یا سرعت حرکت تیغ اره (متر بر ثانیه) به استحکام کششی، نوع و سطح مقطع ماده مورد برش بستگی دارد، به طوری که برای مواد دارای استحکام کششی بالاتر، از سرعت های برش پایین تر استفاده می شود. از طرف دیگر، مواد دارای سطح مقطع کوچک تر می توانند با سرعت برش بالاتری نسبت به مواد دارای سطح مقطع بزگتر،بریده شوند.

نرخ باردهی

نرخ باردهی (پیشروی تیغ اره ) یا فشار برش (میلی متر بر دقیقه) به سطح مقطع ماده مورد برش بستگی دارد. برای برش مواد دارای سطح مقطع بزرگتر ، به فشار برش بیشتری نیاز است. لوله ها و پروفیل های جداره نازک، به مانند مقاطع دارای لبه های تیز( مثل نبشی و تیرآهن)، با فشار برش پایین تری بریده می شوند که در این حالت، باردهی و پیشروی یکنواخت بهتر است .

فرایند به کار انداختن تیغ اره (آب بندی کردن تیغه):

برای به دست آوردن حداکثر عمر مفید تیغ اره، لازم است که فرآیند به کار گیری آن با یک روش کنترل شده به صورت زیر انجام پذیرد:
مقادیر مناسب سرعت برش ونرخ باردهی را به عنوان تابعی از ابعاد ماده مورد برش (مطابق توضیحات فوق الذکر) انتخاب نمایید.
با 70 درصد سرعت برش مقرر و 50 درصد نرخ باردهی مقرر ،براده برداری و برش را آغاز نمایید.
اگر مشاهده کردید که تیغه دچار ارتعاش شده است، سرعت برش را به دقت تغییر دهید، تا لرزش قطع شود. شکل گیری براده های ثابت و یکنواخت درطول فرایند برش بسیار مهم است.
برشکاری را به آرامی ادامه دهید تا حدود 600-400 سانتی متر مربع از ماده مورد برش بریده شود (یا حداقل 15دقیقه از زمان واقعی برش لوله یا پروفیل بگذرد) و سپس به آهستگی ابتدا سرعت برش را افزایش داده و به اندازه مقرر برسانید و بعد از آن نرخ برش را به حد مطلوب افزایش دهید.

طریقه استفاده از تیغ اره نواری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.