نیاز باکس

وبلاگ

نیاز باکس

وبلاگ

روش‌های افزایش خلاقیت

افزایش خلاقیت می‌تواند زندگی شما را متحول کند. هم روش‌های افزایش خلاقیت در ایجاد این تحول نقش دارند و هم خود خلاقیت می‌تواند زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند و پیشرفت شغلی، تحصیلی، عاطفی و ... ایجاد کند.
  


تحول در زندگی با افزایش خلاقیت

 

ستاره | سرویس روانشناسی – خلاقیت در انسان، نام دیگر آفرینندگی است. شاید این تعبیر را مبالغه‌آمیز بدانید. ولی حقیقت این است که عامل ایجاد ارزش‌های واقعی، یعنی همان عاملی که در ابعاد مختلف زندگی نقشی حیاتی بازی می‌کند و به هنر، موسیقی، معماری و اختراعات پر و بال می‌دهد همین تعبیر زیباست. شما چقدر خلاق هستید؟ 

روش‌های افزایش خلاقیت

برای افزایش خلاقیت باید برای مغز شرایطی ایجاد کرد که بتواند جوری بیندیشد، که هرگز آنجوری نیندیشیده! این یعنی خلق عاداتی کاملا جدید. شما حتی اگر کاملا خلاق هم باشید باز هم نیاز به ایجاد شرایطی جدید برای مغزتان دارید تا از پیر شدن، کند شدن یا بیمار شدن آن جلوگیری کنید. به کارگیری روش‌های افزایش خلاقیت نه تنها در‌های جدیدی به روی ذهن بسته شما باز می‌کند، بلکه باعث می‌شود بتوانید بهتر زندگی کنید و بهتر بیندیشید؛ بنابراین کیفیت زندگی شما در کل افزایش خواهد یافت. برای ایجاد شرایط جدید برای مغزتان این اقدامات بسیار موثر هستند.


۱- گوش دادن به موسیقی

گوش دادن به موسیقی، خصوصا موسیقی کلاسیک بخش‌های متفاوتی از مغز را درگیر می‌کند، بخش‌هایی که مرتبط با کنترل حرکت، احساسات و خلاقیت هستند. ذهنی که به تجزیه و تحلیل نت‌ها می‌پردازد تمایل به تمرکز کردن دارد؛ بنابراین واقعا گوش دادن به موسیقی برای مغز مفید است. چه برای افزایش خلاقیت و چه برای تمرکز کردن. فقط در انتخاب نوع موسیقی دقت کنید. تحقیقات ثابت کرده که ریتم موسیقی هر چقدر آرام‌تر باشد اثرگذاری بیشتری دارد.

۲- افزایش خلاقیت با ورزش کردن
فعالیت کردن مساوی است با تنفس بیشتر. تنفس بیشتر هم یعنی سلول‌های بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت کنند. هر چقدر سطح دریافت این اکسیژن بالاتر برود سلول‌های مغز سالم‌تر می‌مانند. این یعنی چه؟ یعنی ورزش کنید و ورزشکار بمانید. انجام دادن مقطعی ورزش برای شما فایده چندانی ندارد. باید عادت به ورزش کردن داشته باشید. بگذارید مغزتان سرحال بشود آنوقت از او هر کاری بر می‌آید.

۳- آموختن چیز‌های جدید
هر چیز جدیدی که یاد می‌گیرید یک اتصال جدید یا مسیر جدید بین نورون‌های مغز شما ایجاد می‌کند. به خصوص اگر چیزی که یاد می‌گیرید یک زبان جدید باشد! تحقیقات ثابت کرده افرادی که بیش از یک یا دو زبان می‌دانند کمتر مبتلا به آلزایمر می‌شوند. حالا نه فقط زبان... شما هر فعالیت جدیدی که انجام دهید و چیز جدیدی که یاد بگیرید اتصالات بیشتری بین نورون‌ها ایجاد کرده‌اید. وقتی از این مسیر‌ها روی مغز شما بیشتر شوند این باعث سرعت در تفکر و یادگیری می‌شود و شخص می‌تواند به سرعت به فعالیت‌های فکری بپردازد.
منبع : سیمرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.